top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תגבי חן

עולם צילום האופנה

עודכן: 19 בינו׳ 2022

עולם צילום האופנה

ישנם ארבע סוגים של צילום אופנה

הכניסה לעולם צילום האופנה היא מרתקת ביותר, יש מספר דברים שאנו צריכים לדעת. אני אגע בארבעת סוגי הצילום כדי שיהיה לכם מושג ואיפה להתחיל.

ארבעת הסוגים השונים של צילום אופנה

כילים ויתרונות לצילום אופנה

צילום אופנה הוא סוג פופולרי של צילום. ובכל זאת, חשוב מאוד לדעת שאתה צריך מיומנויות נוספות מלבד צילום, כמו עריכת תמונות עם Lightroom או Photoshop. יתר על כן, עליך לשלוט בצורות רבות של צילום אופנה כדי לספק יתרון בהשפעה על לקוחות פוטנציאליים בעבודתך ולספק ללקוח מוצר סופי באיכות מעולה.


צילום קטלוג

הקל והנפוץ ביותר מבין ארבעת סוגי צילום האופנה הוא צילום קטלוגים. הכל עניין של צילום פשוט וברור, צילום קטלוג קשור לרעיון של דפדוף בקטלוג מודפס או דיגיטלי לרכישת בגדים, אבל הוא באמת נוגע לרוב הצילום המסחרי והמסחר האלקטרוני. זה מקום מצוין להתחיל בתחום צילום האופנה לפני המעבר לסוגי צילום אחרים.


ארבעת הסוגים השונים של צילום אופנה

צילום פק שוט

יש לזה יותר תחושה של "צילום מוצר". הנוכחות של דוגמנית היא שולית והמיקוד עצמו הוא יותר בבגד וזה ההבדל הבולט בין קטלוג וצילום מוצר. עם זאת, תשומת הלב היא על הבגדים והתוויות. זו צילום מינימליסטי שמתמקד פחות בדגם ויותר במותג שהוא או היא לובשים. המטרה העיקרית של הצילום הזה היא לגרום לאנשים להתמקד בבגד ולקנות את מה שלובשים.


המטרה של צילומי קטלוג היא להציג לבוש בסביבה ניטרלית בלבוש רגיל. כדי להשוויץ בלבוש, הדוגמניות בדרך כלל עומדות זקורות. עם זאת, הם עשויים לנקוט עמדות אחרות כדי להדגיש אלמנטים כגון כיסים.


הסגנון פשוט, לרוב הרקע בדרך כלל לבן או אפור, והצילום מוגדר כדי להציג את פרטי הלבוש. יש מעט אביזרים בסט. רוב התמונות הללו עשויות להצטלם בסטודיו או בצילומי חוץ. זה סוג של של צילום קטלוגי וידוע כ-לוקבוק

עבודה עם תאורה היא בדרך כלל החלק הקשה ביותר עבור הצלם. יש להשתמש בתאורה הלוכדת את הדקויות של התלבושת מבלי לשטוף את הצבעים. הימנע משימוש בתאורה פנימית או צילום בלילה לשם כך. אפשר גם להשתמש בתוכנת עריכת תמונות שבה ניתן לתקן את הבהירות והניגודיות.



צילום:גבי חן

צילום אופנה עילית ומותגים

אנשים בדרך כלל רואים צילומי אופנה עילית על השערים של מגזינים ידועים האהובים עליהם. עם זאת, לצלם אופנת עילית ,לצלם מרמזת על דוגמניות-על ידועות או סלבריטאים נוצצים בתנוחות מוגזמות לעתים קרובות, לבוש לא מציאותי, תפאורות אקזוטיות, וכל הרכיבים, כולל תסרוקות ומיקום, מעורבבים כדי ליצור צילום ללא דופי כדי למשוך מבט של כל אחד.


עם זאת, השגת המראה המושלם הדרוש היא משימה קשה. אתה מתמודד כל הזמן עם החלטות קשות לגבי מיקום, תאורה, דגמים, בגדים, שיער וכו'. למרות שרוב זה נקבע עבורך, אתה עדיין חייב לחבר את הכל בצורה שנראית יפה ומפתה.


צילום:גבי חן

איך מתחילים את צילומי האופנה

הצעד הראשון הוא לתכנן את הסט,לחשוב איפה אתה רוצה לבצע את ההפקה ומה הכי מתאים. לחשוב על האווירה שאתה רוצה להעביר באמצעות הצילום. זה לא הכרחי להיות מאוד מפורט כי בדרך כלל יש המון ספונטניות במהלך הצילום וחשוב מאוד לצאת מהקופסא לפעמים ולשלב אביזרים או פוזות שונות של הדוגמניות, תן לדמיון שלך להשתולל, אבל בחירת מצב הרוח הנכון הוא בהחלט הצעד הראשון גם לצלם וגם למצולמים.צריך להגיע ליום צילום עם מצב רוח טוב כי אתם יודעים שניתן לראות בתמונות מצבי רוח שונים שאי אפשר להסתיר אותם.


עבור הצילומים שלך, תצטרך גם את המודל או המודלית המושלמים עבורך. אתה רוצה מישהו מנוסה ומוכן לעבוד איתך וחשוב שהיחסים יהיו טובים כדי לקבל את מצב הרוח הרצוי. בדרך כלל גם נזדקק לצוות מקצועי ונחמד לעבוד איתו. לדוגמה, כאשר צלם אופנה מפורסם וותיק מצלם צילומי אופנה, לעתים קרובות יהיו לו אמני שיער ומאפרים, מעצבי מלתחה,סטייליסטית, מפיק ועוזרות על הסט כדי להבטיח שצילומי האופנה יעברו בצורה חלקה.


כדאי לעבוד עם אנשי מקצוע בעלי יכולת וגם אחריות. איפור, עיצוב שיער ווהסט בגדים צריכים להיות מטופלים על ידי מומחים. הם צריכים גם לחלוק את החזון וההצלחה שלך לפרויקט ואת ההערכה שלך לאמנות הצילום בכלל.

אם יש לך מבחר של לוקיישנים, חשוב על האווירה שאתה מנסה להשיג לפי סגנון הבגדים והאביזרים שוב. אתה לא רוצה להמשיך לשנות את הרקע כל הזמן.


חשוב ביותר גם הציוד שצריך לקחת בחשבון. יחד עם מצלמה טובה, תזדקק לציוד תאורה. תרצו מצלמה קלת משקל בעלת חיי סוללה ארוכים ופונקציות של תאורה חלשה. תזדקק גם למגוון עדשות לסוגים שונים של צילומים. כשזה מגיע לעריכת תמונות אלו, הוספת מסננים עשויה לסייע גם בתוצאה הסופית שאתה מנסה להשיג. לילה לפני הצילומים יש לעבור על כל הציוד,לוודא שלא שכחנו כלום.לפעמים הפריט הכי קטן ששכחנו הופך להיות חשוב מאוד ולהרוס יום צילום.

צילום:גבי חן




צילום אופנת רחוב

אופנת רחוב, המכונה לעתים קרובות אופנה אורבנית, נחשבת לעתים קרובות למרתקת והאהובה עלי באופן אישי בצילום. אופנה אלטרנטיבית, כמו גראנג' והיפ הופ, היא תת-קבוצה של אופנת הרחוב. אלו מקרים של סגנונות אופנת רחוב שהפכו בסופו של דבר לפופולריים. הוא לוכד את רוח ה"רחוב" והוא סוג הצילום המתאים ביותר.צילומי חוץ בשילוב נוף אורבני תל אביבי הוא מאוד מסקרן ובהפקות שצילמתי הלקוחות מאוד התרשמו לטובה ואהבו את הצילומים.


האסתטיקה של אופנת הרחוב מחמירה יותר מאלה של אופנת היוקרה ומדגישה טרנדים בעולם האמיתי. הוא כולל פריטים שאנשים לובשים על בסיס יומי, כגון ג'ינס, חולצות וקפוצ'ונים. זה מראה מה אנשים רגילים לובשים, איך הם תופסים סגנון, וכיצד הלבוש היומיומי שלהם יכול ליצור אמירה אופנתית. זה מכסה גם בגדים אטרקטיביים אבל סופר נוחים.


צילום אופנה וצילום אופנת רחוב די דומים. ההבדל העיקרי הוא שצילום רחוב מציג דוגמניות וסלבריטאים הלובשים את מגמות האופנה הנוכחיות. לעומת זאת, צילומי רחוב מתמקדים בלכידה של מה שפופולרי בקרב הציבור הרחב.


רוב הצלמים משתמשים בעדשה ארוכה יותר כגון 70-200 כדי לצלם תמונות אופנת רחוב. הם יוכלו לצלם תמונות מרחוק מבלי לגרום לדוגמנים ודוגמניות להרגיש לא בנוח לגבי הקירבה לצלם. העובדה שכמה מהפקות ההאופנה הטובות ביותר שצולמו ברחוב רק מוכיחה שאפשר למצוא אותם בכל מקום. אבל זה לא קשור רק למה שמישהו לובש ברחוב,

זוהי דרך מצוינת לשווק פריטים או מותגים מכיוון שכאשר קונים רואים אחרים לובשים את התלבושת בחיים האמיתיים ברחוב, הם מאמינים שזה בר ביצוע ונגיש, והם יכולים להיות חלק מהאופנה העכשווית.


צילומי רחוב נותנים תחושה לאנשים, המצבים, הנוף,החיים האמיתיים. אז אם אתם משתמשים בתוכנת עריכת תמונות בשביל זה, הימנעו מהוספת פילטרים אלא הקפידו בעיקר על תיקון הבהירות והניגודיות ונסו להשאיר כמה שיותר טבעי.

צילום:גבי חן


איך עורכים צילום אופנה

לכל צלם בדרך כלל יש את הסגנון צילום שלו ואת סגנון עריכת התמונות.ישנם צילומי אופנה המעבירים תחושה של עלילה. ניתן לראות את זה במגזינים, עיתונים, ספרים, פוסטרים ומדיה אחרת. הסגנון תופס כאן את מרכז הבמה, והסיפור מסופר לאורך כל הצילום. חומר חזותי משולב עם טקסטים, מאמרים, פרסומים ומושגים המכסים מגוון רחב של נושאים לפני פרסום.

צילום דוגמניות לצילומי אופנה בדרך כלל מצלמים לאורך כל הסט ברקעים משתנים כשהם לובשים מגוון תלבושות. רק לעתים רחוקות נעשה אי פעם שימוש ברקע לבן או רגיל אם רוצים שהצילומים יצאו קצת שונים ולא כל הצילומים אותו הדבר על אותו רקע.






לסיכום

נגענו בארבעת סוגי צילום האופנה המוכרים בשוק. חשוב לזכור שכל צלם מפתח סגנון צילום משלו או שהוא אוהב סגנון של צלם מסויים והוא מנסה לחקות אותו.תנו לדמיון שלכם להמריא ולצלם דברים חדשים ,לא לפחד לצאת מהקופסא ולצלם גם דברים שונים ומשונים.אחרי הכל אומנות היא בעיני המתבונן וכל אחד רואה זאת אחרת וזה מה שיפה.

מאחל בהצלחה לכולכם גבי חן



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page