top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תגבי חן

טיפים לדוגמנים מתחילים וקצת על אופנה גותית

עודכן: 19 בינו׳ 2022

הי, שמי גבי חן, ואני צלם מזה 25 שנה.

את דרכי המקצועית התחלתי לאחר שיחרורי מהצבא, עבדתי כצלם במספר רב של הפקות אופנה, צילומי תדמית, צילומי זוגות ומשפחה והפקות של סדנאות צילום חוויתיות לצלמים חובבים וצלמים מקצועיים.

לאורך השנים קיימתי מספר תערוכות יחיד והשתתפתי בתחרויות צילום בינלאומיות.

במהלך שנותיי נהניתי לתעד את הסצנה הגותית. במשך השנים אף נהגתי לטוס לגרמניה לצלם את הסגנון הגותי ויקטוראני, המתאפיין בלבוש ואיפור ייחודי על כל גווניו.

כבכל שנה, גם הפעם הייתי אמור להגיע לצלם אך התבטל עקב מגפת הקורונה.

צילום כשלעצמו בעיני, אינו רק לכידת אירוע עובדתי בזמן. כל תמונה משקפת מאחוריה משמעות, מניעים ורגשות של האדם המצולם. המשמעות האמיתית של כל תצלום נעוצה פחות בוויזואליות שלו ויותר במה שהתמונה מעוררת במוחו ובליבו של הצופה בה.

עבדתי עם אנשים רבים שזו הייתה עבודת הדוגמנות הראשונה שלהם ואשר חשפו בעיני התמודדויות של קושי בחשיפה מול מצלמה, סוגיות בערך העצמי ועוד ועוד.

לפיכך, רכישת האמון והדיאלוג הטיפולי תוך כדי תנועה, הינם אבני היסוד מבחינתי ליצירת התמונה האופטימלית.

אני מאמין כי לצילום, כמו צורות אחרות של יצירות אמנות, יש את היכולת לחדור אל האני הפנימי של האדם ולחשוף רבדים רגשיים וקוגניטיביים בדרך לריפוי עצמי. לכן במשך הזמן שילבתי בין אהבת הצילום לבין הנטייה והרצון לטפל ולעזור לאנשים להגיע לריפוי עצמי וזאת באמצעות תחום הטיפול של הפוטותרפיה.

במהלך צילומים ובמיוחד עם מצולמים חדשים, שזו הפעם הראשונה שלהם, אני נוסך עבורם את הביטחון העצמי לעמוד מול המצלמה ולהוציא מהם את הרגש שאני רוצה להעביר בתמונה. צילום הוא תהליך אינטימי בין הצלם למצולם ולכן הכימיה בין שניהם תביא ליצירה משמעותית ומנצחת.

ההמלצות שלי למצולמים, לאור ניסיוני ארוך השנים, לקראת יום הצילומים:

  • אני ממליץ להיפגש או לשוחח טלפונית עם הצלם לפגישה מקדימה לצורך היכרות קצרה ותיאום צפיות. לדוגמה: מה תקבלו בתמורה לצילום בין אם זה בשת"פ ובין אם זה בתשלום. ממליץ לחתום חוזה בין הצלם או ההפקה לבין המצולמים כדי למנוע אי הבנות מיותרות.

  • במידה והנכם מעוניינים להשתתף בהפקות צילום, ממליץ לצלם ולשלוח תמונות שלכם ללא פילטרים ובדגש על תמונות עדכניות.

  • ממליץ להגיע לצילומים עם הרבה מרץ ומצב רוח טוב.

  • להקפיד על שינה טובה בלילה ולא להגיע עייפים לצילומים, זכרו כי המצלמה קולטת את כל הבעות הפנים ולכן כדאי להגיע רעננים.

  • כשאתם עומדים מול המצלמה כמובן שלוקח כמה קליקים עד שהצלם והמודל "מתרגלים" זה לזה. נסו להיפתח ופשוט להנות מהחוויה.

  • איחורים, ביטולים, הברזות - אלו דברים שעליכם להימנע מהם בכל מחיר! אני באופן אישי נמנע מלצלם בשנית אנשים שאיחרו או לא הגיעו ליום צילומים.

  • דייקו בזמנים. מאחורי כל סט צילום עומדים שורה של אנשי מקצוע שמחכים לכם: צלם, מעצבת שיער, סטייליסטית וכמובן הסטודיו עצמו. הזמן של כולם יקר.

  • חשוב לזכור ולכבד אחד את השני בזמן הצילומים ולהראות מקצועיות.

  • יש לזכור שלאף צלם אין את הזכות לגעת בכם ללא רשותכם.

  • מתן קרדיט אינה מילה גסה. במידה ועשיתם צילומי שת"פ נהוג וחשוב לתת קרדיט לשני הצדדים. זה מצב שהינו win win וזה גם המעט שאפשר וצריך לתת.

  • חשיפה גדולה יותר של התמונות ברחבי המדיה, תוביל לפרסום רחב ומועיל יותר.

  • ממליץ לפרסם את עצמכם באתרים של צלמים והפקות אופנה, לפתוח כרטיס מקצועי באינסטגרם, לתייג חברות אופנה, לנהל דף עסקי בפייסבוק ולבנות תיק עבודות מקצועי ולשתף בו את כל החברים ואנשי המקצוע.


ולסיום - אל תשכחו להנות מהעשייה ומהדרך - זה הכי חשוב מהכל. שלכם גבי חן צלם -רגעים







פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page